Gägend un Ümwelt 1250 bet 1300

Kirch in Behren-Lübchin, buugt ut Feldstein üm 1230

Grote Stücken warden dalbrennt un rod‘t, üm so Acker un ok Weiden tau hebben. Väl Holt ward bruukt för de Fackwarkhüüser in de Städten un up de Dörper. Dat ierste Mal ward de Gägend tau disse Tied tau ein Kulturlandschaft, de de Minschen gestalten daun. Dat einzigst Buugmaterial, wat sei ümmer tau Verfügung hebben, sünd Feldstein, de sprock un sprööd sünd. För dat Buugen vun de Kirchen ward dat tau disse Tied nahmen.

Grosser Stein Altentreptow Nordwest
"Groter Stein" bi Treptow

Grote Stücken warden dalbrennt un rod‘t vun de niegen Siedlers, üm so Acker un ok Weiden tau hebben. Väl Holt ward bruukt för Schäpen un för de Fackwarkhüüser in de Städten un up de Dörper. Dat ierste Mal ward de Gägend tau disse Tied tau ein Kulturlandschaft, de de Minschen gestalten daun.

Gifft kein Utstellungsstücken för disse Utwåhl

Krich mihr œwer disse Tiet tau weiten