Läbensoort | 1900 bet 1950 | Mecklenburg-Vorpommern

Poppenkarussell mit ‘ne Kurbel andräben

Puppenkarussell mit Kurbelantrieb  gefertigt aus einem Gasmaskenfilter, 1948, Höhe: 23 cm
  • ut ein Filter vun’ne Gasmask‘ makt
  • 1948
  • 23 cm hoch

Dat Karussell wüür vun 1946 an, nah ein Patent vun Paul Walther, utklamüstert. Dat Dulle doran is, dat de ünnelste, de rod anmalte, Deil ut ein Filter vun’ne Gasmask‘ makt is. De steckt in de Midd‘ vun ein gräun anmalt Granathüls‘. An de Siet is in dat ünnelste Deil de Kurbel insett‘. In de Midd‘ hett de ‘ne passig Schiew ut Gummi mit ein rubbelig‘ Band vun buten. Dörch de Süül (Granathüls‘) geiht ‘ne Stang‘ bet tau dat lütt Dack. Disse Metallstang hett an’t ünnelste Enn‘ ok ‘ne Schiew ut Gummi, de mit de Kurbelschiew Kontakt hett.

Ward nu an de Kurbel dreiht, fangt dat Karussell oewer de Metallstang‘ oewersett‘, an sick tau bewägen. Dat rode Dack hett ‘ne wellig‘ Kremp. Upsett‘ is dat in de Midd‘ up de Metallstang‘ un mit ein hellblag Zylinderstück fastmakt. An de Kremp hangen söß lütte Gonnels an‘n Draht. Sei sünd wienrod, düsterblag un gräun anmalt un sünd ut Blick un Papp. De lütten Gummipoppen stammen ut de 1960er Johren.

Text: G. K.

Dat Originalutstellungsstück finnst du hier:

Mecklenburgisches Volkskundemuseum Freilichtmuseum Schwerin Mueß

Dit Utstellungsstück hüürt tau:

Mecklenburgisches Volkskundemuseum Freilichtmuseum Schwerin Mueß

Alte Crivitzer Landstraße 13
19063 Schwerin

Weihnachtsmänner: im Oberteil und in den Stiefeln als Lackpapier ausgeführt. Sie tragen einen beschneiten Weihnachtsbaum in der Hand. In der einen Ausführung heben sie mahnend den Zeigefinger und in der anderen wird ein Sack mit Äpfeln und Geschenken angedeutet.

Utstellung Wiehnachtstied in Mäkelborg un Vörpommern - 2