Läbensoort | 1850 bet 1900 | Mäkelborg bet 1945

Lade vun de 33-er Gild‘ tau Parchim

• Eikenholt, üm 1800, 65 cm hoch

De Gild‘ geiht trüch up de Brauderschaft „Lieknam Christi“ vun 1350/1353, wo 33 Börger ut Parchim Mitglied wieren. Sei stüern nah ein taurügghollern Läben un willen so de Stadt ein Oogenspeigel gäben. Jedet Johr veranstalten sei ein Gildenmahl. 1704 köfft de Gild‘ för jeden, de dortauhüürt, ein sülwern Beker, den de Gildenbräuder ok verarwen koenen. Up den Rand warden de Namen vun all de Mitglieders ingraviert. 1808 ward ok Herzog Friedrich Franz I. Mitglied. Keinein weit, wo de Beker hüüt afbläben sünd.

Erhollen hett sick blot de Lad‘ (so’ne Oort Kommod‘) mit drei Schüüw, wo de Beker verwohrt wüüren. Sei is üm 1880 buugt worden. De Gild‘ is de einzig Vereinigung vun disse Oort in Mäkelborg, de bet 1945 besteiht.

Text: W. K./W. Ka.

Dat Originalutstellungsstück finnst du hier:

Dit Utstellungsstück hüürt tau:

Museum der Stadt Parchim

19370 Parchim